مراحل اجرای کناف

مراحل اجرای کناف

مراحل اجرای کناف : مراحل اجرای کناف به گونه ای است که از پنل های جنس گچ در آن ها استفاده می شود که این پنل ها قابلیت تعمیر و نصب به سقف را نیز دارا می باشند.

کناف هایی که برای ساختار سقف مورد استفاده قرار می گیرند به صورت محرک و ثابت می باشند که از آن ها برای زیرسازی و پر کردن تایلهای گچی نیز استفاده می شود که خود همین تایل ها انواع گوناگونی دارند همچون تایل گچی ساده، طرح دار، آکوستیک، فلزی، پوشالی و معدنی.

خود سقف کناف نیز دارای دو نوع سقف کاذب کناف مشبک و سقف کاذب یکپارچه کناف می باشد که انتخاب و استفاده از آن ها برای طراحی و دکوراسیون منزل بسته به سلیقه شما می باشد.

سقف های کناف مشبک به صورت باکس های حاشیه ای، باکس های نور پنهان حاشیه، منحنی، قوسی و گنبدی می باشد که بسته به طرحی که شما در نظر گرفته اید می توانید این مدل های کناف را انتخاب کرده و در طراحی منزل خود از آن ها استفاده نمایید.

مراحل اجرای کناف از مرحله شروع تا پایان کار دارای پروسه های مهمی می باشند که بهتر از تحت نظارت متخصصین مربوطه کنترل و آنالیز شوند.

انواع اجرای کناف

مصالحی که در اجرای کناف مورد استفاده قرار می گیرند دارای انواع مختلفی می باشند که مجموع آکس تماما از جمله مواد اولیه و درجه یکی می باشد که در اجرای کناف از آن ها استفاده می شود و از بالاترین سطح کیفیت نیز برخوردار است.

برای اجرای کناف می توان از روش های متنوع و مختلف بسیاری استفاده کرد که ما در این مقاله به برخی از پرشمارترین کناف ها پرداخه ایم.

انواع کناف

  • دیوار جدا کننده
  • دیوار پوششی
  • سقف کاذب مشبک
  • سقف کاذب یکپارچه
  • سقف کاذب رابیتس
  •  آکوستیک
  • گریلیوم
  • ترکیبی
  • چوبی
  • تایل
  • سقف کاذب پی وی سی

این موضوع را به خاطر داشته باشید که شما این امکان را در اختیار دارید تا از انواع سقف کناف برای دیوار پوش هم استفاده کنید و سقف و دیوار را همزمان به یک طراحی منظم و یکپارچه تبدیل نمایید تا نمای بیشتری به ساختمان شما بدهد.

مزایای اجرای کناف

تمامی کارهایی که در طراحی و دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند دارای مزایا و معایبی می باشند که می توانند به زیبا تر شدن طراحی شما نیز کمک کنند. استفاده از کناف نیز از این موضوع مستثنا نمی باشد.

خدماتی که برای اجرای کناف مورد استفاده قرار می گیرند دارای مزایای مشترکی می باشند که می خواهیم در این مقاله به آن ها بپردازیم.

تفاوت استفاده از کناف ها از دیدگاه انسان ها متفاوت می باشد و هر شخص با سلیقه و نظراتی که دارد کناف مورد نظر خود را انتخاب می نماید.

از مزایای اجرای کناف می توانیم به مواردی همچون مقرون به صرفه بودن اجرای آن، قابلیت دسترسی آسان، ماهیت آسان و سریع، وزن کم، خاصیت انعطاف پذیری،  قابلیت تغییر دکور، نصب چراغ و نورپردازی، مقاوم در برابر حوادث مانند زلزله و آتش سوزی، زیبا کردن دکوراسیون داخای ساختمان، دارای پوشش تاسیسات مکانیکال، داری پنل های مختلف برای محیط های مختلف اشاره کنیم.

در اجرای کناف شما باید اولین کاری که انجام می دهید این باشد که نیازهای زیرسازی را از قبل آماده کند. شما می بایست فاصله سازه های باربر و پنل را براساس پوشش کاری، وزن اجرای کناف و مقاومت آن در برابر حوادث را قبل از اجرا در نظر داشته باشید.

بعد از اینکه کارهای مقدماتی را فراهم کردید باید آویزهای مورد نیاز را نصب کنید و بعد از آن به اجرا و نصب سازه های باربر، پانل خور، بازشو ها و بادبندی بپردازید.

بعد از اینکه تمامی مراحلی که در اجرای کناف برایتان عنوان کردیم را انجام دادید باید لایق عایق و صفحات روکش دار گچی را متصل کنید و در پایان کار درزگیری و رنگ آمیزی را باید انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *