سقف کناف آلومینیومی چیست

سقف کناف آلومینیومی چیست

سقف کناف آلومینیومی چیست

سقف کناف آلومینیومی چیست : یکی از انتخاب سقف هایی که می توانید برای ساختمان خود آن را در نظر داشته باشید سقف کناف آلومینیومی می‌باشد که به فضای خانه و ساختمان شما زیبایی خاصی را می دهد و بیشتر در ساختمان های مدرن از این نوع سقف استفاده می شود.

ورقه های آلومینیومی که در این نوع از سقف کناف مورد استفاده قرار می گیرد در شکل ها و  اندازه های مختلفی می باشد و اغلب به صورت تایل های مربعی شکل و در ابعاد ۶۰*۶۰ یا ۳۰*۳۰ سانتیمتری به بازار عرضه می شود.

این نوع از سقف ها پوشش های مختلف بسیاری دارند و در هر فضایی که شما بخواهید می توانید از آن ها استفاده کرده و این موضوع بسته به سلیقه و نیاز شما می باشد.

کاربرد این قیبیل سقف ها با هم تفاوت دارند مثلا در مکان هایی که پشت این سقف ها لوله آب و تاسیسات باشد شما می توانید از تایل های آلومینیومی روکش دار استفاده کنید و زمانیکه بخواهید از این ورقه ها برای پوشش دهی استفاده کنید بهترین انتخاب تایل های ساده و تزئینی می باشد

مزایای سقف کناف آلومینیومی

از مزییت های سقف کناف آلومینیومی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استحکام و مقاومت بالا
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • نصب آسان

کاربرد سقف کناف آلومینیومی

سقف کناف آلومینیومی که به آن ها سقف های کاذب فلزی هم گفته می شود یکی از انتخاب های افرادی می باشد که در زمینه ساختمان سازی فعالیت دارند.

این قبیل سقف ها در ساختمان های مدرن و پاساژ ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. البته بسیاری از مکان های دیگر همچون استخرها، پمپ بنزین، پمپ گاز، ایستگاه مترو، فرودگاه و مراکز خرید نیز از مواردی هستند که از این سقف ها برای ساختمان خود استفاده می کنند.

استفاده از سقف های آلومینیومی چیز جدیدی در دنیای ساختمان سازی نمی باشد و هستن بسیاری از ساختمان های مجللی که در طول تاریخ از این سقف برای پوشش و تزئین ساختمان خود استفاده کرده اند.

سقف کناف آلومینیومی نمایان

یکی از انواع سقف کناف آلومینیومی از نوع نمایان می باشد که از تایل هایی ساخته شده اند در نمای سقف قابل مشاهده می باشد  و نصب آن ها به صورت”t ” شکل بر روی ساختمان ها انجام می شود.

از این نوع سقف آلومینیومی برای ساختمان ها و فضاهایی که دسترسی و نگهداری از تاسیسات در آن ها دارای اهمیت می باشد استفاده می شود زیرا نصب آنها بسیار سربع صورت گرفته و به وسیله آویز می توان آن ها را به ثقف اصلی متصل کرد.

سقف کناف آلومینیومی پنهان

نوع دیگر از سقف آلومینیومی نوع پنهان آن است که تایل ها بدون فاصله در این نوع کنار یکدیگر قرار می گیرند و تنها تایل های آلومینیومی قابل مشاهده می‌باشند و سازه اصلی را نمی توان مشاهده کرد.

این نوع سقف ها را بیشتر برای ساختمان های کارخانجات، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و کارخانه های تولید دارو استفاده می‌کنند. سقف کناف آلومینیومی پنهان داری عمر طولانی می‌باشند و وزن آن ها نیز بسیار سبک است. این سقف ها قابل شستشو بوده و در برابر حرارت نیز دارای مقاومت بالایی می باشند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *